5 tips til innlevering av prosjektoppgave i Markedsføringsledelse

Når innleveringsfristen av prosjektoppgaven i Markedsføringsledelse nærmer seg, vil nok noen begynne å få litt høy puls. Jeg har også vært der og kjenner meg godt igjen. Derfor vil jeg dele mine beste tips, som vil gi oppgaven det lille ekstra!

#1 – Kontroller oppgaven

Det er fort gjort å gjøre små feil, når man jobber med en prosjektoppgave over flere måneder. Det er viktig å ta seg tid til å lese over og sørge for at alt innholdet er riktig. Les gjerne over oppgaven og markere eventuelle feil og mangler underveis. Bruk gjerne kommentarfunksjonen i Word, så kan du notere hva som må rettes. Alternativt kan du skrive ut oppgaven og bruke en markeringstusj. Da vil du raskere få oversikt over hva som må endres. Dersom dere er flere på gruppen, kan det være en fordel om alle gjør dette hver for seg. Det er lett å se seg blind på sine egne feil, og derfor er det ofte nyttig at noen andre leser over.

Om du ikke har benyttet malen på oppgaven i kurset, kan du gjerne sjekke ut videoen Andreas har laget, med tre gode tips i Word!

#2 – Finskriv oppgaven

Antageligvis har dere vært to-tre personer som har samarbeidet på oppgaven. Dersom dere har fordelt arbeidet med de ulike analysene, og innholdet, vil sannsynligvis språket være litt forskjellig på de ulike delene. Om dere ønsker å løfte oppgaven, kan det være lurt at en på gruppen går over besvarelsen.

Eksamen - heia heia

På den måten kan dere sørge for at oppgaven har et helhetlig språk og uttrykk. Da vil også besvarelsen flyte bedre, og være mer lettlest.
Sjekk gjerne ut videoen i kurset Markedsføringsledelse, som tar for seg akademisk språk 👈🏻

#3 – Unngå plagiat

Mange studenter er redd for å bli tatt for plagiat i sitt arbeid.
Dere kan ha gjort et ærlig stykke arbeid, men om dere er unøyaktig med kildehenvisninger i prosjektoppgaven i Markedsføringsledelse, vil dere risikere å bli tatt for plagiat.

Min ide


Julius har skrevet et knallbra blogginnlegg om plagiat som du kan lese her 👍🏻

Som sagt, og som Julius også skriver, er riktig bruk av kildehenvisninger den beste måten å unngå plagiat. Det tar oss videre til neste tips!

#4 – Gå over kildehenvisninger

Det er utrolig viktig at alle relevante kilder er henvist til riktig i oppgaven. Generelt når man skrive akademiske oppgaver, anbefaler jeg å legge inn kilder fortløpende. Dette vil spare deg for mye ekstra jobb rett før innlevering.

Sjekk videoen i kurset om referansestiler for gode tips til hvordan du enkelt legger inn kildehenvisninger i besvarelsen din 🤩

Det også veldig viktig å huske på å oppdatere referanselisten etter at du har gått over og kontrollert at alle kildehenvisningene i teksten er riktig.

#5 – Lever i tide!

Det sier seg kanskje selv, men jeg snakker av erfaring når jeg sier at oppgaven ofte leveres rett før fristen. BI får hvert eneste år henvendelser fra fortvilte studenter som har lastet opp feil versjon av en oppgave, eller leverer rett etter at fristen har gått ut. Sørg for at du ikke er en av dem!

I kurset i Markedsføringsledelse finner du helt til slutt en oppsummering og noen viktig sjekkpunkter før innlevering. De viktigste er nevnt her. Å levere i god tid før fristen er ett av dem.

Finn ditt Markedsføring og markedsføringsledelse-fag tilpasset ditt studiested

Logistikk og bærekraftige forsyningskjeder

MRK 3521

Logistikk og bærekraftige forsyningskjeder

Bedriftsmarkedsføring, salg og forhandlinger

MRK 3502

Bedriftsmarkedsføring, salg og forhandlinger

Bærekraftig markedsføring

MRK3512

Bærekraftig markedsføring

Markedsføring grunnkurs - NTNU

MRK1001, AM101108, SMF1196, SMF1196F

Markedsføring grunnkurs – NTNU

Markedsføringsledelse - USN

MAR1000

Markedsføringsledelse – USN

Markedsføring - OsloMet

ØAADM1001

Markedsføring – OsloMet

Markedsføringsledelse

MRK 3414

Markedsføringsledelse

Forbrukeratferd - Kristiania

6332

Forbrukeratferd – Kristiania

Markedsføring og forbrukeratferd - Kristiania

MOF1100

Markedsføring og forbrukeratferd – Kristiania

Forbrukerpsykologi

MRK 3481

Forbrukerpsykologi

Forbrukeratferd - USN

MAR2000

Forbrukeratferd – USN